9. třída

 U FERDY MRAVENCE

 

Charakteristika třídy:

Naše třída se nachází v horním patře MŠ, v její pravé části a má název U Ferdy Mravence. Třída je prostorná, světlá, tvoří podkroví školky, které působí velice útulně. Skládá se ze dvou částí. První část tvoří poměrně prostorná herna, která je otevřená pro mnohé aktivity dětí, jak pro společnou hru, tak pro možnosti volné hry a tvoření dětských koutků, které si děti tak rády staví. Nachází se zde i akvárium s rybičkami. Část druhá je tvořena ze stolků a židliček, kde má každé dítě své pevné místo. Jsou zde také koutky malých kutilů, pokusníků, přírodovědců, výtvarníků. Děti mají možnost se v tomto koutku starat o zakrslého králíčka Lízu, který u nás má také své místo. Děti se mají možnost účastnit čištění klece, krmení a vyčesávání. Snažíme se u dětí tímto pěstovat zájem o někoho druhého a cítit zodpovědnost za živého tvora.

Materiální podmínky:

Materiální vybavení je velmi pestré, dostačující hračky jsou dětem dostupné, využíváme ke hře různé šátky, deky, velké dřevěné kostky, záclony, látky, odpadový materiál, který se dá různými způsoby dotvářet i přetvářet. Třída je nově vybavena dětským nábytkem, který svým uspořádání tvoří již zmíněné koutky. Prostory třídy jsou vyzdobeny produkty a obrázky dětí. Nechybí zde i náš Ferda Mravenec s Beruškou a broukem Pytlíkem. Jelikož jsou všichni mravenci velice pracovití i my umožňujeme dětem prostředí třídy různými způsoby dotvářet a doplňovat. Ke třídě patří také prostorná šatna, umývárna a toalety pro děti, šatna a sociální zařízení pro učitelky, kuchyňka, kde se připravuje jídlo a pití pro děti. V naší třídě má každé dítě také svůj kapsář, kam si ukládá své důležité a nepostradatelné poklady, věci přinesené z domova.

Organizační podmínky:

  • Děti se od šesté hodiny ráno scházejí ve třídě u Krtka
  • Od sedmé hodiny jsou děti až do čtvrté hodiny ve své domácí třídě.
  • Na konec odcházíme do třídy u Makové panenky, kde končí provoz v půl páté. Každý den se společně setkáváme u rituálů, které jsou pro nás velice důležité.
  • Během dne střídáme aktivity jak rušné, tak klidové.
  • Snažíme se vyvarovat zbytečnému spojování a suplování jiných učitelek. V některých situacích, kdy dochází ke změnám organizace dne, jsou děti vždy seznámeny předem.
  • Při stolování, hygieně a oblékání se snažíme o samostatnost dětí, samozřejmě s naší dopomocí. Děti si samy mažou pomazánky, obsluhují se při nalévání čaje.

Třídní učitelky:       Bc. Yvona Soukupová

                               Mgr.  Věra Skalická