Tvořivá dramatika (Dramatická výchova) : Jeden z pěti oborů estetické výchovy (vedle výchovy literární, výtvarné, hudební a pohybové / taneční), v němž se pracuje s prostředky a postupy divadelního umění.
Program doplňkové činnosti „Tvořivá dramatika“ je svým obsahem přizpůsoben dětem ve věku od 4 do 6 let. Probíhá jednou za čtrnáct dní v prostorách mateřské školy ve třídě U Rákosníčka od 15: 00 do 16: 00 hod. Doplňkovou činnost navštěvuje 15 dětí. Učitelky si vyzvedávají děti v jednotlivých třídách a po dokončení dramatických aktivit je odvádějí do třídy u Makové panenky. Každá dramatická lekce začíná cvičením na pohybové uvolnění a rozehřátí, následují tematické celky motivované pohádkou, příběhem ze života, aktuálním děním v mateřské škole, kde děti objevují sebe a okolní svět pomocí různých dramatických metod a technik. V každé lekci prozkoumáváme, poznáváme mezilidské vztahy, snažíme se pochopit různé životní situace, se kterými se děti setkávají, dáváme dětem příležitost k sebevyjádření. Děti získávají jistotu sounáležitosti s druhými, zařazují se do společnosti, zbavují se zábran, přizpůsobují se, fungují ve společnosti kamarádů. Závěr lekce je většinou věnovaný zhodnocení společně stráveného odpoledne, relaxaci. Tvořivá dramatika tak dává příležitost k legitimnímu způsobu vyjádření citů, klade důraz na vztahy ve skupině, vede k samostatnému, osobitému myšlení, k jistotě kultivovaně vyjadřovat své pocity, myšlenky, postoje. Rozvíjí a obohacuje obrazotvornost, představivost fantazii, podporuje rozvoj tvořivosti. Tyto velké úkoly přirozeně vychází z principu dětské hry, vlastního prožitku, zkušenosti.
„Dramatická výchova je učení zkušeností, tj. jednáním, osobním, nezprostředkovaným poznáváním sociálních vztahů a dějů, přesahujících aktuální reálnou praxi zúčastněného jedince. Je založena na prozkoumávání, poznávání a chápání mezilidských vztahů, situací a vnitřního života lidí současnosti i minulosti, reálných i fantazií vytvořených. Toto prozkoumávání a poznávání se děje ve fiktivní situaci prostřednictvím hry v roli, dramatického jednání v situaci. Je to proces, který může, ale nemusí vyústit v produkt (představení). Cíle dramatické výchovy jsou pedagogické, prostředky dramatické." (Eva Machková: Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS-ARTAMA, Praha 1998)