Notičky

Program doplňkové činnosti dětského sboru Notičky je svým obsahem přizpůsoben dětem ve věku 4–7 let. Do dětského sboru dochází 28 dětí, pod vedením p. uč. Kateřiny Burgstallerové a p. uč. Hanky Vlkové. Je rozdělen na dvě skupiny pro děti ve věku od 4 až 5 let a skupiny pro děti od 5 až 7 let. Tato doplňková aktivita probíhá vždy v odpoledních hodinách jednou týdně.

Děti se zde učí naslouchat a rozumět textu, vnímat náladu a charakter písniček, na které reagují pohybem, hrou na tělo, instrumentální nástroje. Snažíme se u dětí probudit kladný vztah k hudbě, radost z vlastního zpěvu a společných hudebních aktivit.

blog

Záměry:

Budeme si osvojovat zásady našeho společného soužití, komunikace, vytvoříme si společná pravidla a budeme se je snažit dodržovat
Povedeme děti ke vzájemné spolupráci, respektovat jeden druhého, k samostatnému rozhodování a odpovědnosti, k ohleduplnosti, k vědomí, že každý má zde své místo, má práva i povinnosti
Podpoříme rozvoj tvořivosti, fantazie a snahu dětí hudebními, řečovými činnostmi vyjádřit své pocity a nálady bez zábran a ostychu, vyjádřit své potřeby
Podpoříme systematický rozvoj řeči intenzivním prováděním preventivní logopedické péče
Budeme u dětí rozvíjet schopnost spolupodílet se na činnostech a spolupracovat
Dělat radost sobě i druhým
Procvičovat paměť
Budeme děti učit hodnotit své pokroky
Rozvoj kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání ve vztahu k hudbě

Očekávané výstupy:

Učit se nová slova a aktivně je používat
Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
Spolupracovat s ostatními
Vnímat a rozlišovat pomocí smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny)
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku textu písničky)
Záměrně se soustředit na činnosti a udržet pozornost
Uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, soucítění, radost, spokojenost i strach, smutek, odmítání)
Osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné
Zachovávat správné držení těla
Utvořit jednoduchý rým
Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní hudební dovednosti, vokální i instrumentální (zazpívat píseň, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji, sledovat a rozlišovat rytmus)
Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem
Koordinovat lokomoci a další polohy a pohyby těla, sladit pohyb s rytmem a hudbou
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Naučit se nazpaměť krátké texty, úmyslně si je vybavovat

Vedoucí: Mgr. Věra Hradilová, Bc. Petra Petrová, Bc. Magdaléna Cihlářová


Vzdělávací nabídka:

Artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
Námětové hry a činnosti
Činnosti zajišťující spokojenost a radost, činnosti vyvolávající veselí a pohodu
Aktivity podporující sbližování dětí
Tvůrčí činnosti slovesné, hudební, hudebně pohybové, podporující tvořivost a nápaditost dětí
Hry a činnosti záměrné k poznávání a rozlišování zvuků
Smyslové hry, činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové a sluchové paměti, koncentrace pozornosti
Hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
Hry na tělo
Hry na instrumentální nástroje
Poslech živé i reprodukované hudby
Pohybová improvizace