Hýbeme se s ŽOFKOU

Program doplňkové činnosti „Hýbeme se s Žofkou“ je rozdělen pro starší děti 5 -6 let a pro mladší děti ve věku 3-5 let. Cvičení probíhá vždy jednou za čtrnáct dní v prostorách mateřské školy. 1.a 3. týden ve třídě U Krtka, 2. a 4. týden ve třídě U Rumcajse a Manky. Při cvičení budeme posilovat obratnost a koordinaci pohybu dětí, vytrvalost, podporovat aktivitu a radost z pohybu. Vytvářet u dětí zdravé životní návyky, zdravý životní styl. Zařazovat budeme také prvky jógy, kde si děti protáhnou tělo a naučí se různé jógové pozice. Naplňovat budeme také projekt Se sokolem do života aneb Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky.

Cíle a záměry

Budeme posilovat prosociální chování ve vztahu k ostatním dětem, sociální soudržnost
Posilovat vytrvalost, obratnost a koordinaci pohybu dětí
Rozšiřovat poznatky o přírodě a životním prostředí
Dělat radost sobě i druhým
Vytvářet zdravé životní návyky, zdravý životní styl
Podpoříme aktivitu dětí a radost z toho, co samo dokázalo
Budeme podporovat prosociální chování ve vztahu k druhým lidem a celé společnosti
Pomocí příběhů povedeme děti k tomu, aby si uvědomily, že za svá jednání nesou odpovědnost důsledky
Dovedeme je ke stanovisku, že všichni lidé jsou si rovni, a to bez ohledu na to, že se něčím odlišují (tělesně, zdravotně, jazykově)
Naučíme děti rozlišovat, co zdraví prospívá a co škodí
Maximálně budeme podporovat vytváření kladného vztahu k přírodě a jejím zákonitostem
Vhodnou motivací podpořit děti k aktivitám všímání si dějů a jevů kolem sebe, jejich porozumění, vyjádření svých pocitů
Podpoříme fantazii dětí, kreativitu a tvořivost
Budeme posilovat prosociální chování funkcí

Očekávané výstupy

Vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit je pokynu
Postupovat podle pokynů a instrukcí
Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
Respektovat předem vyjasněná pravidla
Rozlišovat co prospívá zdraví a co mu škodí
Mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy
Porozumět běžným neverbálním projevům citových prožitků a nálad druhých
Záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
Uvědomit si příjemné a nepříjemné citové prožitky
Pochopit, že každý má ve společenství své místo
Zachovávat správné držení těla
Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb s hudbou
Koordinovat lokomoci a další pohyby těla
Mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví
Těšit se z hezkých a příjemných zážitků
Zachytit a vyjádřit své prožitky
Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý

Vzdělávací nabídka

Zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační)
Činnosti zaměřené k poznávání vlastního těla a jeho částí
Komentování zážitků a aktivit
Sociální a interakční hry
Lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení), nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů na místě)
Prosociální hry
Hry podporující spolupráci
Hudebně-pohybové hry
Aktivity podporující uvědomění si vztahů mezi lidmi (kamarádství, přátelství)  Prvky dětské jógy

Vedoucí: Bc. Aneta Čedíková, absolventka kurzů: Jóga pro děti I., II., Bc. Kateřina Jordáková