Pastelka

Doplňková činnost je určena pro předškolní děti a probíhá vždy 1x za 14 dnů – 1. a 3. týden od 14.00 – 15.00 hod. ve třídě Rákosníček. Náplní této doplňkové činnosti jsou výtvarné a pracovní činnosti, přizpůsobené této věkové skupině. V průběhu školního roku se děti seznámí s různým výtvarným a pracovním materiálem, běžným i netradičním (nejrůznější přírodniny, potraviny, textilie, recykláty…),a také s výtvarnými technikami (akvarel, malba temperovou barvou, kresba pastelem, voskovkou, křídou, tuží, kresba na textil, frotáž, kuličkování, modelování, relaxační kresba při hudbě…). Pro jednotlivé činnosti využijeme výtvarný atelier a v jarních měsících také školní zahradu. Dětské výtvory jsou průběžně umísťovány na dekorační síti před výtvarným atelierem.

Záměry

Osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
Rozvoj a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky (koordinace ruky a oka)
Osvojení si některých poznatků, které předcházejí psaní, rozvoj zájmu o další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné)
Rozvoj tvořivosti (tvořivého sebevyjádření)
Rozvoj kultivace estetického vnímání
Rozvoj kooperativních dovedností
Rozvoj estetického vkusu
Pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit

Očekávané výstupy:

Ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s drobnými pomůckami, grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou..)
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy)
Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných)
Zachytit a vyjádřit své prožitky (výtvarně)
Spolupracovat s ostatními
Zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovedností a technik (kreslit, používat barvy, modelovat, tvořit z papíru, tvořit a vyrábět z různých jiných materiálů, z přírodnin aj.)
Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat

Výtvarné techniky:

  • akvarel
  • malba temperovou barvou
  • kresba pastelem, voskovkou, křídou, tuží
  • kresba na textil
  • frotáž
  • kuličkování
  • modelování
  • relaxační kresba při hudbě
  • experimenty s barvami…

Vedoucí: Bc. Karolína Vodáková, Bc. Lucie Richterová, DiS.