Stravování

Vnitřní řád školní jídelny při Mateřské škole Planá nad Lužnicí

Školní jídelna je součástí mateřské školy s právní subjektivitou a řídí se ve své činnosti vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování, zákonem č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, vyhláškou č. 137/2004 Sb.o hygienických požadavcích na stravovací služby a nařízení EP a Rady (ES)č. 178/2002 Sb. a č. 852/2004 Sb. v platném znění.
V jídelně se stravují děti a zaměstnanci mateřské školy. Výše finančních normativů je stanovena v příloze-provozního řádu.

Stanovení stravného v Mateřské škole Planá nad Lužnicí

Mateřská škola Planá nad Lužnicí stanovuje dle vyhlášky o školním stravování č.107/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, cenu stravného od 1.9.2022 takto :

45,- Kč děti MŠ ( 7-10 let) svačina+oběd+svačina
34,- Kč děti MŠ (7 -10 let) svačina + oběd
42,- Kč děti MŠ (3 – 6 let) svačina + oběd + svačina
32,- Kč děti MŠ (3 – 6 let) svačina + oběd


Mgr.Kateřina Burgstallerová
ředitelka MŠ
V Plané nad Lužnicí dne 23.08.2024

Doplňková činnost

V jídelně lze provozovat doplňkovou činnost, pokud poskytování stravovacích služeb veřejnosti bude časově nebo prostorově odděleno od školního stravování. Prostředky získané doplňkovou činností jsou mimorozpočtovými zdroji a jsou vedeny odděleně.

Základní podmínky pro využívání služeb školní jídelny
  • registrace strávníka v kanceláři školní jídelny
  • zajištění povolení inkasa stravného na osobním účtu, u kteréhokoliv peněžního ústavu
  • úhrada částky na stravu z účtu nebo složenkou
  • dodržování hygienických zásad při odběru a konzumaci stravy
  • včasné nahlášení změn v docházce na stravu
Organizace provozu stravování ve školní jídelně

 Provozní doba školní jídelny : pondělí – pátek 6:15 – 15:00 hodin

Běžný výdej stravy

Strava se vydává v hodinách stanovených vedoucí školní jídelny po dohodě s ředitelkou MŠ tak, aby netrpěla kvalita jídla a nebyl narušen stravovací režim  a provoz školy. Obědy jsou vydávány z  výdejních vyhřívacích vozů na výdejnách u jednotlivých tříd, pouze u tříd Pařezová chaloupka a u Rákosníčka se obědy vydávají z výdejních vozů ve třídách , a to za dodržení hygienických a organizačních zásad  výdeje. Po celý den je zajištěn pitný režim -čaj, minerálka ,džus a pod.

Výdejní doba:

přesnídávka 8:30 – 9:00 hodin

oběd 11:30 – 12:30 hodin

svačina 14:00 – 14:30 hodin

V době uzavření mateřské školy (prázdniny) a v době nemoci dítěte není nárok na stravu za sníženou cenu. První den nemoci je možné oběd vyzvednout do jídlonosičů.

Výdej stravy do jídlonosičů

V případě, že bude jídlo odebráno v jídlonosiči, je nutno dodržet hygienické a organizační podmínky výdeje, a to zejména:

a) výdej do jídlonosičů probíhá v čase mimo běžný výdej a to 10:45 – 11:00 hodin

b) strávník jídlonosič po naplnění ihned odebere

c) nikdy nezůstávají prázdné ani plné jídlonosiče v kuchyni nebo ve výdejně

d) v případě, že se osoba, která chce vydat stravu do přepravních nádob, dostaví mimo výdejní

dobu k tomu určenou, musí vyčkat pokynů pracovnic školní jídelny a nesmí křížit běžný

provoz

Zařazení strávníka do evidence ŠJ

zákonný zástupce dítěte vyplní a odevzdá v kanceláři ŠJ formulář Přihláška ke stravování, který obsahuje základní informace o strávníkovi. Formulář je k dispozici v kanceláři ŠJ nebo na třídách u paní učitelek.

Přihlášky a odhlášky stravy
  • počátek odběru stravy a režim docházky je nutno dohodnout při předání vyplněného formuláře.
  • Ve vlastním zájmu je nutné včas nahlásit veškeré změny v režimu stravování, na změny které byly nahlášeny opožděně není možno brát z organizačních důvodů zřetel
  • odhlášky nebo přihlášky stravy oznámí zákonný zástupce dítěte nejpozději do 13 hodin předchozího dne vedoucí školní jídelny nebo kuchařce na tel.čísle 603 882 357, nebo u paní učitelky v příslušné třídě
Výše a způsob úhrady stravného

Výše úhrady vyplývá ze znění vyhlášky MŠMT ČR č. 107/2005 Sb., o školním stravování , ve znění pozdějších předpisů.

Kalkulace ceny stravného :

a) potraviny a to ve výši finančního normativu (normativ je stanoven výše uvedenou vyhláškou)

hradí v plné výši rodiče (zákonní zástupce dítěte)

b) ostatní věcné náklady- hradí organizace z příspěvku zřizovatele

c) mzdové náklady – hradí organizace z příspěvku na platy zaměstnanců

Zákonní zástupci dětí hradí příspěvek za školní stravování ve výši finančního normativu, který na potraviny stanoví vedoucí školní jídelny v souladu s výše uvedenou vyhláškou.

Zaměstnanci školy hradí stravné ve výši finančního normativu na potraviny, který je možno snížit o příspěvek poskytnutý zaměstnavatelem z FKSP.

Cizí strávníci hradí plnou cenu oběda, tzn. finanční normativ na potraviny,ostatní věcné náklady

a mzdové náklady.

Povinnost uhradit úplatu za stravování vzniká vždy do konce následujícího měsíce po odebrání stravy.

Způsob úhrady stravného

Úhrada stravného je realizována zpětně bezhotovostně vždy k 17. následujícího měsíce, nebo složenkou vystavenou do 10., splatnou do konce následujícího měsíce po měsíci stravovacím..

Ukončení stravování a vyřazení z evidence ŠJ

Strávníkům, kteří ukončí docházku do mateřské školy odchodem do 1.třídy, končí nárok na zvýhodněné stravování.Tito strávníci jsou vyřazeni z evidence strávníků automaticky. Příkaz k inkasu zruší zákonný zástupce po zaplacení stravného za červen, tj. po 17. červenci. Ostatní strávníci , kteří ukončí docházku ,odhlásí ze stravování zákonný zástupce ústně nebo písemně (i v průběhu školního roku).

V případě, že se neodhlásí ze stravování i přes skutečnost, že strávník oběd neodebral, bude na něm částka za neodhlášenou stravu vymáhána.

Reklamace úhrady stravného a řešení připomínek k provozu ŠJ

V případě, že plátci stravného zjistí nesrovnalosti v inkasu stravného nebo mají připomínky ke kvalitě stravy, popřípadě k provozu ŠJ, jsou oprávněni požadovat na odpovědné pracovnici řádné objasnění situace. Veškeré reklamace a stížnosti řeší vedoucí ŠJ ve spolupráci s ředitelkou mateřské školy.

Závěr

 Zájemci o stravování ve školní jídelně, která je součástí mateřské školy, jsou povinni seznámit se s pravidly stanovenými pro provoz tohoto zařízení a dbát na jejich řádné dodržování.
V případě, že dojde k opakovanému porušení některého ze základních ustanovení tohoto provozního řádu, vystavují se strávníci nebezpečí postihu vyřazení ze školního stravování.
Provozní řád nabývá účinnosti od 1.9.2010 (ruší se provozní řád školní jídelny při MŠ Planá nad Lužnicí ze dne 1.1.2003).

Mgr. Kateřina Burgstallerová – ředitelka MŠ

Hana Oušková – vedoucí ŠJ