Na základě vyhlášení výsledků rozvojového programu Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2015 v Praze 12. 1. 2015 č. j. MSMT-43452/2014, pod evidenčním číslem 521 byla pro naši MŠ schálena finanční podpora ve výši 60.000,- Kč.
(1) Obecným cílem programu je zvyšování kvality předškolního vzdělávání, a to jak prostřednictvím vzdělávání pedagogických pracovníků rozvíjejících řečové dovednosti dětí předškolního věku, tak zlepšováním pracovního prostředí pro zajištění logopedické prevence v předškolním vzdělávání.
(2) Obecného cíle programu bude dosahováno zkvalitněním logopedické prevence v práci předškolního pedagoga a asistentů pedagoga pracujících u dětí s narušenou komunikační schopností, posilováním vzdělávacích a osobnostních kompetencí pedagogů a motivací ředitelů škol k zavádění logopedické prevence do všech vzdělávacích oblastí v mateřských školách a přípravných třídách základní školy.
Do projektu byli zapojeni i rodiče a veřejnost prostřednictvím pravidelných akcí pro rodiče a děti (viz. fotogalerie)
Od školního roku 2012/2013 jsou do RVP PV doplněny konkretizované očekávané výstupy, které uvedené oblasti upřesňují. Vzhledem k charakteru předškolního vzdělávání se však podpora zdraví prolíná celým vzdělávacím procesem prostřednictvím každodenních aktivit. Právě v rané fázi vzdělávání dochází k vytváření a upevňování základních postojů a návyků v oblasti zdraví. Děti v předškolním věku se učí především nápodobou, proto je důležitá role pedagoga, jehož názory a postoje v průběhu docházky do mateřské školy dítě ovlivňují a formují, stejně jako role rodičů, kteří jsou přirozeným vzorem dítěte.
Důvodem vzniku tohoto projektu je mimo jiné, neradostná prognóza stoupající obezity v dětském věku. Ze statistických dat vyplynulo, že první znatelný nárůst obezity se projevuje již u 6letých dětí. Právě proto projekt míří do naší mateřské školy. Je totiž prokázáno, že předškolní věk je nejvhodnějším obdobím k seznámení dítěte se zásadami zdravé výživy, přičemž toto období často určuje celoživotní návyky nejenom ve stravování. Mezi elementární příčiny dětské obezity patří nevhodná strava a nedostatek pohybu. Hmotnost dítěte mohou ovlivnit také i případné dědičné či hormonální poruchy. Obezita je také spojována s významným vzestupem nemocnosti.
Aby byl celý projekt úspěšný, nezaměřuje se pouze na děti, ale zapojuje i rodiče, školní jídelnu a pedagogy v mateřské škole.
V naší mateřské škole vytváříme společenství, které si váží dětí s postižením a pomáhá jim, aby se cítili jistě a aby věděli, že ostatní přijímají je samé i jejich projevy.
Klademe důraz na solidaritu, pospolitost, na spolupráci a vzájemnou pomoc, na spoluúčast na vlastním rozvoji, na autonomní učení, sebeřízení.
Smyslem naší školy je bourat zbytečné sociální bariery ve společném integrujícím výchovném prostředí a dopřát všem dětem vzdělání, které bude naplňovat právě jejich individuální potřeby.
K plánování využíváme teotie H. Gardnera o mnohočetných inteligencích sestavených do tabulky /viz příloha/. Nabízíme hry a činnosti ze všech typů inteligencí, abychom oslovili každé dítě vzhledem k jeho individualitě.