CHARAKTERISTIKA PROSTŘEDÍ A PODMÍNEK TŘÍDY
Třída Včelích medvídků je třídou v přístavbě budovy, v přízemí. Tato třída má kapacitu 21 dětí. Třída se nachází v přízemí MŠ, poslední vpravo. Je prostorná, světlá a působí velice útulně. Třída je rozdělena na dvě části .U vchodu do třídy je po pravé straně část pokrytá linem, kde jsou rozmístěné stolečky se židlemi, které děti využívají jak k řízené činnosti, například k výtvarným/pracovním aktivitám, tak samozřejmě ke stolování. Najdeme zde také výtvarný stolek se základním výtvarným vybavením, na který navazuje dětská kuchyňka převážně pro volnou hru. Posledním důležitým prvkem této části je výdejní okénko, odkud je dětem podávána svačina a oběd. Naproti dveřím se nachází učitelský stůl, na který dále navazuje prostor pokrytý kobercem. V prostoru koberce mají děti možnost cvičit, hrát hry, které nejsou přímo určené ke stolečku, pracovat se stavebnicemi, jezdit s auty, stavět koleje apod. Probíhá zde také ranní rituál, pohybové chvilky a další aktivity v rámci řízené činnosti. Třída disponuje klavírem, který využíváme nejen při hudebních činnostech, ale také během pohybových chvilek. Z této části třídy vedou dveře do umývárny s toaletami a odtud lze pokračovat do přilehlé šatny, ve které má každé dítě svoji skříňku označenou příslušnou značkou.
MATERIÁLNÍ PODMÍNKY
Materiální podmínky třídy umožňují dětem rozvoj osobnosti po všech stránkách – nábytek respektuje specifika potřeb dítěte (výška, rozvržení úložných prostor apod.) a umožnuje dětem samostatnou volbu hračky a její následný úklid. Snažili jsme se tuto třídu co nejvíce uzpůsobit tak, aby děti měly více prostoru pro volný pohyb a hru. Materiální vybavení je velmi pestré, hračky jsou dětem dostupné. Jsou uspořádány tak, aby na ně děti dosáhly a při tom si neublížily. Třída všestranně splňuje veškeré hygienické požadavky, je prostorná a její uspořádání umožnuje dětem vykonávat různé druhy činností s možností vlastní seberealizace. Třídu si budeme pravidelně dotvářet vzhledem k probíhajícímu ročnímu období a tematickým celkům.
BIOLOGICKÉ PODMÍNKY
Dbáme na dodržování pitného režimu, snažíme se být dětem příkladem a vzhledem k jejich věku jim pití během dne často nabízet. Každé dítě má svůj vlastní hrneček z domova, do něho si buď samo, nebo s naší dopomocí nalévá pití. Při stolování a hygieně vedeme děti k samostatnosti. Paní kuchařky připravují dětem pestrou a vyváženou stravu. Vhodnou motivací a vlastním příkladem se snažíme, aby každé jídlo děti ochutnaly. Vytváříme dětem klidné prostředí při stravování a dbáme na zásady správného stolování. Na odpolední odpočinek využíváme dětské postýlky, které jsou součástí třídy a každé dítě má své ložní prádlo. Vedeme děti ke zdravému životnímu stylu, důležitý je pro nás také pohyb. Nabízíme dětem dostatek prostoru a možností k pohybovým činnostem jak spontánním, tak řízeným, a to ve třídě i venku. Snažíme se dodržovat zásady zdravého životního stylu. Potřebu pohybu se snažíme nasytit při volné i řízené činnosti bezpečně ve třídě, na školní zahradě a hřišti. K tomu plně využíváme délky pobytu dětí venku. Občas vyrazíme na delší vycházku. Dbáme na to, aby do mateřské školy chodily děti zdravé, bez známek onemocnění.
ORGANIZACE VZDĚLÁVÁNÍ - PROVOZ TŘÍDY JE OD 6:45 - 15:00 HOD.
Třídní učitelky pro rok 2023/2024: Bc. Kristýna Braguca, Bc. Simona Cimburková, DiS., Mgr. Kristýna Vojtěchová
Uvítací básnička
Dobrý den TY, dobrý den JÁ,
a kdo tady dneska není, tomu pošleme pozdravení!
Svolávání do kruhu
Velké kolo uděláme a na všechny zavoláme,
nikdo není sám, i TY patříš k nám!
Uvítací rituál
Bum, bum, ratata, nejsme žádná mrňata,
jako z vody rosteme,
hezký den si přejeme!
Mytí rukou
Mydli, mydli, mydlinky, z mýdla dělám bublinky.
Mám jich plnou dlaň, ručky čisté mám!
Před jídlem
Než se k jídlu posadím,
stoleček si připravím.
Každé jídlo ochutnám,
ať vím, jestli rád ho mám.
Pusinko už tiše buď,
přejeme si- DOBROU CHUŤ!