Aktuality

Jak se staví "broukoviště"

Dne 14.11. se uskutečnila krásná akce ve spolupráci s rodiči. Moc děkuje všem, kteří se na akci podíleli. Společně s dětmi se budeme těšit na prvního obyvatele "broukoviště". :)

Fotografie z akce naleznete v sekci "fotogalerie.

"      

Školní psycholog v MŠ Pohádka v Plané n. Lužnicí

Informace k odkazu naleznete v sekci dokumenty.

Omlouvání předškolních dětí - povinné předškolní vzdělávání

Oznámení nepřítomnosti je možné provést písemně třídnímu učiteli nebo na emailovou adresu školy msplanaomluvenky@seznam.cz

Změna čísla účtu pro úhradu stravného u České spořitelny

Vážení rodiče, strávníci,

vzhledem k rušení sběrných účtů České spořitelny jsme nuceni od 1.10.2018 změnit číslo účtu pro úhradu stravného. Tato změna se týká všech strávníků, kteří mají pro platbu stravného zřízen souhlas k inkasu u České spořitelny. Kdo souhlas k inkasu pro stravné nemá, můžete si jej zřídit.

Co je potřeba udělat?

1.) Navštívit Vaši banku a nebo přes internetové bankovnictví zrušit stávající souhlas k inkasu a založit nový souhlas ve prospěch účtu: MŠ 0704467389/0800

-při zřizování souhlasu neuvádíte žádný variabilní a jiný symbol.

-v případě, že na škole máte více dětí, stačí zřídit 1 souhlas k inkasu, ale s dostatečným limitem pro strhávání peněz.

2.) Do papíru "Potvrzení o zřízení souhlasu k inkasu, vyplnit potřebné údaje, podepsat a vrátit zpět do kanceláře vedoucí ŠJ nebo třídnímu učiteli nejpozději do 25.9.2018. Potvrzení o zřízení souhlasu k inkasu vyplníte pro každého strávníka zvlášť.

Desatero pro rodiče

Desatero pro rodiče před nástupem dítěte do školky

10 dobrých rad, které usnadní vám i vašemu dítěti nástup do školky

 

  1. Mluvte s dítětem o tom, co se ve školce dělá a jaké to tam je. Můžete si k tomu vzít obrázkovou knížku nebo si popovídejte s dítětem, které do školky už chodí (mělo by tam ale chodit rádo, aby se vaše dítě nevystrašilo barvitým líčením zlých zážitků). Vyhněte se negativním popisům, jako „tam tě naučí poslouchat“, „tam se s tebou nikdo dohadovat nebude“ apod.
  2. Zvykejte dítě na odloučení. Při odchodu např. do kina láskyplně a s jistotou řekněte, že odcházíte, ale ujistěte dítě, že se vrátíte. Dítě potřebuje pocit, že se na vás může spolehnout. Chybou je, vyplížit se tajně z domu. Dítě se cítí zrazené a strach z odloučení se jen prohlubuje.
  3. Veďte dítě k samostatnosti zvláště v hygieně, oblékání a jídle. Nebude zažívat špatné pocity spojené s tím, že bude jediné, které si neumí obléknout kalhoty nebo dojít na záchod. 
  4. Dejte dítěti najevo, že rozumíte jeho případným obavám z nástupu do školky, ale ujistěte ho, že mu věříte a že to určitě zvládne. Zvýšíte tak sebedůvěru dítěte. Pokud má dítě chodit do školky rádo, musí k ní mít kladný vztah. Z toho důvodu nikdy školkou dítěti nevyhrožujte (dítě nemůže mít rádo něco, co mu předkládáte jako trest) – vyhněte se výhrůžkám typu „když budeš zlobit, nechám tě ve školce i odpoledne“.
  5. Pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní. Rozloučení by se nemělo příliš protahovat. Ovšem neodcházejte ani narychlo nebo tajně, ani ve vzteku po hádce s dítětem.
  6. Dejte dítěti s sebou něco důvěrného (plyšáka, hračku, šátek).
  7. Plňte své sliby – když řeknete, že přijdete po obědě, měli byste po obědě přijít.
  8. Udělejte si jasno v tom, jak prožíváte nastávající situaci vy. Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu u rodičů. Platí tu, že zbavit se své úzkosti znamená zbavit dítě jeho úzkosti. Pokud máte strach z odloučení od dítěte a nejste skutečně přesvědčení o tom, že dítě do školky dát chcete, pak byste měli přehodnotit nástup dítěte do školky. Případně se dohodněte, že dítě do školky bude vodit ten, který s tím má menší problém.
  9. Za pobyt ve školce neslibujte dítěti odměny předem. Dítě prožívá stres nejen z toho, že je ve školce bez rodičů a zvyká si na nové prostředí. Přidá se strach z toho, že selže a odměnu pak nedostane.  Samozřejmě – pokud den ve školce proběhne v pohodě – chvalte dítě a jděte to oslavit třeba do cukrárny nebo kupte nějakou drobnost. Materiální odměny by se ale neměly stát pravidlem, dítě by pak hračku vyžadovalo každý den.
  10. Promluvte si s učitelkou o možnostech postupné adaptace dítěte – s dítětem ze začátku můžete jít do třídy, dítě může jít jen na dvě hodiny apod. 

 Autor: PhDr. Simona Hoskovcová